PC

Dizajner i direktor Ori serijala je besan na prakse u gejming industriji

Nikada u istoriji industrije se nije trošio novac na promociju i marketing igara kao danas. Zapanjujuće su informacije da skoro svi veliki developeri više para potroše na marketing nego na sam razvoj igre, a izgleda da ovo nisu prakse koje samo smetaju igračima. Tomas Maler, čovek koji stoji iza naslova Ori and the Blind Forest i Ori and the Will of the Wisp je posetio gejming forum ResetEra i izrazio svoje frustracije. Dizajneru je dosta ‘’prodavaca magle’’ koje naduvavaju gajming novinari i obožavaoci, da bi se kasnije dokazalo da ne mogu da ispune veći deo obećanja.

Po njegovim rečima sve je krenulo od Pitera Molenjua koji je radio na ekskluzivnom Xbox naslovu Fable. Maler se onda prebacio na Šona Mareja, osnivača Hello games-a i kreatora No Man’s Sky, koji je ozbiljno kritikovan zbog opisivanja sadržaja igre koji se nisu našli u finalnom proizvodu. Mnogi bi rekli da je kompanija nakon toga uspela da popravi imidž, ali Maler se ne bi složio. On je upitao zajedncu da li trebamo da zaboravimo na inicijalne laži i obmane samo zato što je kompanija objavila gomilu apdejtova, a pritom je igra posle određenog vremena počela da dobija i nagrade, što je po njemu suludo.

Bilo je samo pitanje vremena kada će Maler uhvatiti za vrat i Cyberpunk 2077, koji je izašao sa gomilom bagova i grešaka. Po njemu CD Projekt RED je iskoristio identičnu taktiku koju su Molenju i Marej patentirali.

‘’Iz perspektive developera, sve ovo je veoma loše. Davne 2014. se sećam da mi je jedan novinar iz velike publikacije rekao da je Ori za malo dospeo na naslovnicu magazina koji redovno čitam, ali su se na kraju odlučili za No Man’s Sky zato što je ‘’veća igra’’. Stvarno sam se osećao prevareno kada je igra izašla, zato što je bilo očigledno da je čitav hajp bio napravljen na lažima a iskren lik koji je prezentovao stvaran proizvod je dobio nogu u međunožje jer je lažljivac izmislio bajke koje apsolutno nemaju nikakvu supstancu’’ – napusao je na forumu.

Maler se dotakao novinara i gejmera kojima izgleda preterano ne smeta kada ih neko laže,a novinari su specijalno spremni da se igraju igre obmane. On je i primetio da je ton u objavi postao malo agresivniji, ali je i dodao da nije ogorčen, već želi da se istrese na lažove i ljude koji otvoreno obmanjuju druge. Ovde možete pročitati celu temu.

Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top