Football Manager 2022 review

Kao veliki ljubitelj ovog serijala, može se reći da sam pomalo pristrasan kada pišem ovu recenziju, jer duboko stojim iza toga da je Football Manager najbolja sportska video igra i daleko ispred bilo kakve konkurencije po pitanju menadžerskih igara. Pored toga, moram da priznam da sedim na stolici i razmišljam već neko vreme kako da započnem ovaj tekst, a da ne pomisle ljudi da sam prekopirao prošlogodišnji.

OVA RECENZIJA SE ORIGINALNO POJAVILA U DECEMBARSKOM 154. BROJU ČASOPISA PLAY!ZINE KOJI MOŽETE PREUZETI BESPLATNO U PDF FORMATU NA OVOM LINKU.

Nemojte me pogrešno shvatiti. FM21 je po meni najbolji menadžer kojeg smo ikada dobili, jer je unapređena verzija prošlogodišnjeg dela, koji je stvarno bio kvalitetan. Odigrao sam tek nešto više od jedne sezone i stvarno sam uživao u igri, ali se sada već postavlja pitanje, da li je vreme da Sports Interactive promeni svoj sistem poslovanja, ili samo treba da prihvatimo minimalne promene?

Zbog toga želim da se okrenem od onih delova igre koji nisu dobili ikakve promene i da se fokusiram na novitete, kao što je Data Hub. Ovo je potpuno nova sekcija kojoj možete pristupiti kroz meni sa leve strane. Ona se aktivira tek nakon što odigrate nekoliko mečeva, a donosi vam nikada ranije viđenu statistiku i konačno daje vašim analitičarima potrebnu funkciju. Kroz data centar možete otkriti svašta, kao što je uspešnost pasova, šuteva, pa čak i driblinga, te da otkrijete da li driblinzi vaših igrača donose nešto vašoj igri, ili je to najveći razlog grešaka, zbog kojih često primate golove.

Ako ste ljubitelji statistike, imaćete mnogo razloga da čeprkate kroz ovaj meni, jer donosi pregršt sitnih detalja zbog kojih ćete uživati. Ipak, ako ste neko ko voli da se fokusira ne mečeve, mislim da nećete mnogo izgubiti ako ignorišete data centar, ali znajte da vam može dati dobre savete oko taktike, ukoliko se nađete u neprijatnoj situaciji.

FM22 dobija periodične sastanke sa osobljem, koje ćete imati na nedelju, dve, ili mesec dana u zavisnosti od vašeg izbora. Ovo nije nešto što je nepoznato starim igračima, koji su se navikli na sugestije svojih radnika, ali je sam pristup istim znatno poboljšan, jer ćete odjednom proći kroz sve njihove savete. Na vama je da li ćete da ih poslušate, kao i da uopšte prisustvujete istom, ali mi je drago da se to sada odjednom može završiti, umesto da se te iste poruke mešaju sa svim drugim.

Sam način na koji finalizirate transfere je ostao gotovo identičan, ali je promenjen sistem na koji radi vrednost igrača. Umesto tačne brojke, sada postoji procenjena vrednost, što ne mogu da kažem da mi se previše dopada, jer će ponude zainteresovanih često biti mnogo niže od očekivane. Takođe, sada ćete moći direktno da kontaktirate agente igrača, koji vam unapred može napisati šta bi on želeo ukoliko hoćete da ga dovede u klub. Ovo ne menja mnogo kada su sami pregovori u pitanju, ali vam može dati sliku njegovih zahteva i pre nego što klub prihvati ponudu. Dodao bih da je poslednji dan prelaznog roka dodatno dorađen, posebno kada igrate u najpopularnijim ligama, zbog čega možete da očekujete da će vas novinari bombardovati sa pitanjima, kako bi došli do skrivenih informacija.

Ako ste oduvek želeli da igrate kao Antonio Konte, štoperi su dobili novu ulogu. Kada igrate sa trojicom pozadi, postoji opcija Wide Center Back, koja će vam omogućiti novi pristup čuvenoj wing back taktici.

Igrači na terenu su ponovo dobili nekoliko unapređenja, zbog čega samo kretanje i potezi izgledaju mnogo prirodnije. Vođenje lopte je takođe mnogo lepše, zbog čega i same akcije vizuelno izgledaju mnogo kvalitetnije. Mnogima je promaklo da umor sada ima mnogo veći uticaj, jer će i samim igračima opasti kvalitet igre, šuta i pasova što manje snage budu imali.

Teško mi je da donesem finalnu ocenu o igri, jer smatram da ne zaslužuje maksimum kao i prethodne dve godine, ali ne zato što nije bolji, već zato što mislim da nije dovoljno unapređen. Svakom ko je pravi ljubitelj bih preporučio da uzme novi deo, jer se meni mnogo dopao i smatram da je vredno podržati developere, pa čak i kada minimalno promene igru. Moramo da uzmemo u obzir da tim koji radi na ovoj igri nije veliki kao što je slučaj sa Fifom, zbog čega ne treba sve tako crno da gledamo. Igra postepeno napreduje, a do sada nikada nije odustala od svog prepoznatljivog stila i mislim da ovako treba da nastavi da radi. Sada ću samo ponoviti ono što već kao pokvarena ploča ponavljam svake godine. Ako želite da iskusite kako je to voditi jedan fudbalski klub, bolju simulaciju od ove nećete naći.

Autor: Predrag Ciganović

Igru ustupio Iris Mega

Football Manager 2022