Dobri stari spektakularni okršaji: Valkyrie Elysium recenzija

share_valk-1--KbG2YW8aG

Pripremite se i držite se za vaše kontrolere, jer stiže novi talas svakojakih Souls-like naslova koje niko nije tražio (a taman smo preživeli najezdu gomile Roguelite klonova!). Zato je jako lepo videti i iskusiti igru koja jednostavno hoće da bude onaj dobri, stari, klasični, akcioni naslov. Valkyrie Elysium je jedna od onih igara koje znaju tačno šta hoće da budu, šta hoće da urade, i kako to da prikažu – bez nekih dodatnih sistema i elemenata koje pozajmljuju iz drugih žanrova.

Bitka Odina sa džinovskim vukom Fenrirom započinje Ragnarok – sumrak bogova, iliti kraj sveta iz predanja nordijske mitologije. Kako bi spasio svet, Odin šalje vas, Valkiru, na nezahvalan i opasan zadatak da kroz Midgard sakupite duše mrtvih, i upokojite nemrtve.

Ako ste ikada igrali neki klasičan akcioni hack-and-slash po primeru Devil May Cry ili God of War, znate šta možete očekivati. U ovom slučaju doduše, Valkyrie Elysium dodaje i solidnu količinu RPG elemenata.

Standardni tok gejmpleja će se svoditi na kretanje kroz relativno linearne koridore ili otvorene zone, gde ćete se susresti sa velikom brojem neprijatelja koje morate poraziti. U ovim borbama na raspolaganju ćete imati kombinacije lakših i težih udaraca, dva oružja, posebnih sposobnosti i pomagača. Kombinacija udaraca i oružja je nešto već standardno, a na to se dodaju posebni elementi i magije koje rade dodatnu štetu protivnicima u zavisnosti od njihovog tipa.

Ono što će igru činiti zapravo super zanimljivom jeste mogućnost da podesite do četiri posebna pomagača iliti saboraca, koje ćete moći da prizovete tokom borbe. Svaki od njih dodaje elementarnu štetu na vaš mač, pa čak i pojačava snagu odabranog elementarnog tipa. Naravno, protivnike ćete lakše uklanjati ako poklopite korišćenje pravih saputnika i pravih elemenata. Međutim, neće vas pratiti zauvek – mogu biti pobeđeni, ali ih u određenim okolnostima možete ponovo prizvati. Pored borbi, pomoći će vam u rešavanju veoma prostih zagonetki ili u otklanjanju prepreka na putu. Nažalost, njihove ličnosti će se svoditi na povremene uzrečice ili komentare u slučaju da se zaglavite kod neke zagonetke.

Iako su lokacije podeljene na nivoe i na prvi pogled veoma linearne, i dalje ostavljaju dosta prostora za istraživanje i mogućnosti da pokupite još koji koristan predmet ili materijal. To će biti i te kako potrebno, pošto ćete svaki napredak vaše Valkire, unapređivanje opreme i otključavanje sposobnosti morati da platite sa određenim brojem kristala. Kristale ostavljaju poraženi neprijatelji, a možete ih pronaći i u burićima, kutijama i kovčezima.

Dizajn likova, lokacija i pozadina je inspirisan nordijskom mitologijom, ali je vrlo očigledno da je provučen kroz tu ‘’azijsku prizmu’’. U momentu kada vidite dizajn Odina u igri biće vam jasno koliko se art tim zabavljao oživljavajući ovaj svet. Animacije su fluidne i veoma zabavne za gledati tokom borbe, bez neki preteranih šljaštećih efekata koji će preplaviti ceo ekran. Nije sve savršeno kada je dizajn u pitanju međutim – lokacije će vremenom postati prilično monotone, dok su animacije likova tokom dijaloga relativno krute.

Pored vizuelnog dela, i numere u igri takođe nose taj ‘’nordijski pečat’’, tako da možete očekivati veoma zabavnu i bombastičnu muziku koja će vas pratiti dok se budete probijali kroz horde protivnika.

Najveća mana Valkyrie Elysium-a je možda to što znatno odskače od originalnog serijala, ali to ne znači da se neće dopasti i nekim starim fanovima. Glavni krivac u igri je definitivno kamera, koja će vam u nekim momentima debelo zasmetati.

Ako mislite da nešto propuštate jer niste igrali Valkyrie Profile, ne brinite, pošto je Valkyrie Elysium više spiritualni nastavak. Međutim, ako vam nedostaju igre gde ne morate da brinete da li imate stamine da još jednom zamahnete ili još jednom izbegnete napad, već tražite dobru, staru, klasičnu akciju, onda je ovo naslov za vas.

Valkyrie Elysium

59,99€
7