Dečak detektiv sa amnezijom+provokativni bog smrti=klasična japanska bajka: Master Detective Archives: Rain Code recenzija

Na stranu što deluje da je originalnih igara sve manje, mene više zabrinjava činjenica da se oskudeva sa nekim kvalitetnijim žanrovima. Drugim rečima, neke ideje su možda već viđene ali definitivno nedostaju igračkom svetu u većem broju.

Jedan od prvih naslova takvog tipa koji mi pada na pamet, jeste Danganronpa serijal. Intrigantna, lepo napisana i uzbudljiva triler priča, ispunjena obrtima i krajnje privlačnim zapletima. No bez obzira na to koliko je serijal voljen, nismo ga, pa ni igre slične njemu, viđali već duže vreme.

Da stvar ispravi i malo uzburka situaciju, na scenu stupa Master Detective Archives i prva igra u potencijalnom serijalu. Veoma zanimljiv i kvalitetan naslov nažalost dolazi samo na Nintendovu Switch platformu, ali što bi rekli – bolje igde nego nigde.

Rain Code je urađen po uzoru na japanske animacije. Odnosno likovi i svet iako trodimenzionalni, predstavljeni su kroz neku vrstu cell shading-a i dizajnirani u anime maniru. Ukratko govoreći, igra izgleda odlično. Zapravo, grafički je sve toliko dotegnuto, da slobodno mogu reći da je ovo jedan od primera maksimuma koji se mogu izvući iz skoro sedam godina stare Switch konzole.

Modeli i okruženje su kvalitetni i detaljni, izbor boja je besprekoran, pa čak i specijalni efekti kao i oni koji se tiču osvetljenja, izgledaju natprosečno dobro s obzirom na kojoj platformi se igra nalazi.  Vizuelni aspekt je nesumnjivo inspirisan „noir“ žanrom i ostvarenjima poput filma Blejd Raner, tako da odlično gradi svoj univerzum i generalnu atmosferu.

Osim sjajnim lokacijama, igra obiluje i animiranim sekvencama pa i nekim na drugi način ispričanim momentima koji nimalo ne zaostaju po originalnosti i kvalitetu. A sve to ne bi bilo potpuno, da nije ispraćeno zaista odličnom muzičkom podlogom i glumačkom postavom koja pokriva oko 90% teksta u igri. Glasovnu glumu u ovim igrama uvek pozdravljam, a kada je ovakva količina u pitanju – srdačno aplaudiram.

No sa tehničke strane iako poduhvat, nije sve baš apsolutno sjajno. Osim što će vam u oči povremeno upadati modeli koji se učitavaju tek nakon što im se propisno približite, igra je ispunjena brojnim učitavanjima koja pomalo kvare utisak. Ali kako je ovo više „zasluga“ konzole a ne loše optimizacije, ne možemo ni ovo mnogo uzimati za zlo.

Po maniru svog izvođenja, recimo da igra zaista najviše podseća na već pomenuti Danganronpa serijal, ali se sveukupno sastoji iz nekoliko segmenata.

Prvi je istraživanje slučaja i ono podrazumeva upoznavanje sa zapletom i prikupljanje dokaza odnosno razumevanje cele situacije. Na ovaj način, ne samo da ćete bolje spoznati dešavanja kako biste se snašli pri raspletu, već ćete sakupljati i poene kojim možete kupovati osnažene detektivske veštine za korišćenje u drugom segmentu.

A on predstavlja konkretno suočavanje sa misterijom i ujedno jedini akcioni segment u igri. Nakon što prođete fazu istraživanja, protagonista će uroniti u takozvani lavirint, gde dedukcijom i korišćenjem dokaza i logike mora otkriti istinu. Ovo se odvija u borbama gde vas krivac ili neko ko ga štiti, bombarduje izjavama koje im idu u korist. Na vama je da pronađete kontra-tvrdnju kojom možete da razotkrijete laž u njegovim rečima.

Iako zvuči izazovno, igra vas ne kažnjava mnogo ako pogrešite, pa se u ovom smislu može reći da je kompletno iskustvo nešto lakše nego što bi to trebalo biti. Ali dobro, neke igrače će ovo čak i obradovati. Naročito ukoliko ih najviše interesuje priča kojom ću vam zagolicati maštu odmah nakon što se osvrnem i na poslednji element po pitanju gejmpleja.

Treći segment se tiče istraživanja samog sveta. Između misija odnosno slučajeva, imate slobodu da istražite grad u kom ste stacionirani i tu rešavate sporedne aktivnosti kao i dublje se uživite u ovaj univerzum. A osim što je ovo samo po sebi interesantno, predstavlja i odličan predah između glavnih dešavanja koja umeju da budu poprilično zamorna.

Iako je svaki slučaj za sebe, osim što je povezan sa glavnom misterijom igre, opet ne možete a da ne osetite bar malu dozu repetitivnosti s obzirom na način izvođenja i sprovođenja kroz svaki od zadataka. No više od svega, ovde mislim na momenat gde vas igra praktično može voditi za ruku i po nekoliko puta vam ponavljati strukturu slučaja iako ste se do sada već dobro upoznali sa njime.

Ovo je ujedno i moja najveća zamerka igri. Sve bi bilo daleko primamljivije da je tempo izvođenja nešto brži. A ovako, bez obzira koliko mislili da ste razumeli situaciju, ne možete da skrenete pogled jer se igra trudi da vam što kvalitetnije i zanimljivije predstavi celu stvar.

Što se priče tiče, ona prati mlađanog Master Detektiva na obuci, koji od prvog momenta zapada u situaciju smrtonosne misterije. Da stvar bude gora, Juma Kokohed (da, ovo je bez šale ime protagoniste) ima amneziju i ne seća se gotovo ničega u vezi sa svojom prošlošću. No tu na scenu stupa šinigami, bog smrti koji je naizgled odgovoran za Jumina sećanja ali zauzvrat rado pruža svoje usluge.

Da bi neko bio Master Detektiv, potrebno je da ima jednu specijalnu veštinu, koja je nešto nalik super moći. U svetu zločina iza kojih možda stoji i jedna megakorporacija, šansu izgleda imaju samo oni koji su posebni. No da li je Juma jedan od njih ili neko sasvim drugačiji, ostavljam na vama da otkrijete u ovoj zaista nesvakidašnjoj, misterioznoj pustolovini.

Napomenuo bih da je igra ispunjena i psihološkim elementima, motivima života i smrti ali i nekim seksualnim temama, tako da se svakako ne preporučuje mlađima od 18 godina. Stoga ukoliko jeste deo publike za koju ova igra jeste namenjena, možete se obradovati i nabaviti je po kratkom postupku. Ja bih vam to u svakom slučaju, drage volje preporučio.

Napravite sebi ugođaj, odvojite par sati, zamračite prostoriju i pokrenite igru. Siguran sam da ukoliko znate šta možete da očekujete, sigurno nećete biti razočarani.

Master Detective Archives: Rain Code je dostupan za Nintendo Switch

Igru ustupio: CD Media