Rift Apart na PC-u blista u punom sjaju: Ratchet & Clank: Rift Apart PC recenzija

Pre oko dve godine, Ratchet & Clank: Rift Apart Insomniac studija, objavljen je na PlayStation 5 platformi gde je naišao na brojne hvale od strane kritičara. A sada, igra graciozno sleće na područje PC gejminga, ne bi li i igrači na računarima mogli konačno da uživaju u ovoj šarenolikoj akcionoj avanturi, prepunoj skakanja kroz procepe između dimenzija, napucavanja iz protonskog naoružanja i kojekakvog dimenzionog uvrtanja. Jer najnovija pustolovina voljenog međugalaktičkog dvojca, ne samo da sa sobom donosi prepoznatljivi šarm na PC platforme, već i pregršt unapređenja i vizuelnog poliranja.

Međutim, kada je sadržaj u pitanju, ništa se nije promenilo, tako da će se ova recenzija fokusirati isključivo na poboljšanja po kojima se PC verzija razlikuje od PlayStation 5 originala. Oni među vama koje interesuje šta to ovu igru generalno čini sjajnom, mogu se uputiti na naš sajt i pročitati prvobitnu recenziju iz junskog broja Play!Zine časopisa, objavljenog 2021. godine. Dok se tamo išlo u sve detalje, hajde sada da preusmerimo pažnju na bojno polje, gde večito bukti konflikt između računara i konzola, pa da vidimo kako se drži ovaj PC port.

Od trenutka kada pokrenete igru, postaje evidentno da su granice između računara i konzola ipak još uvek prisutne. Vidici od kojih zastaje dah, detaljno dizajnirani karakteri i dinamično okruženje, sada su bolji i imerzivniji nego ikad. A sve to zahvaljujući sposobnosti računara da renderuje ovako spektakularnu grafiku. Visok nivo osveženja ekrana i rezolucije više od 4K, čine da živopisni svet igre oživi snažnije nego ikad. Svaka dimenzija kroz koju prođete, svaka planeta koju istražite i svaki neprijatelj sa kojim se suočite, samo demonstriraju količinu pedantnosti i umeća kojim je ovo remek-delo natopljeno. Pa konačno, nazire se i sve ono što su brojni Unreal Engine demoi obećavali, a nikad zapravo nisu zaista pružili.

Lepota ovog porta ne leži samo u zadivljujućem vizuelnom prikazu no i u optimizaciji vrednoj svake pohvale. Sistemski zahtevi su fino balansirani kako bi bili u skladu sa što većim brojem konfiguracija, čime su i jači ali i računari srednje klase u potpunosti sposobni da prikažu ovu grafičku čaroliju bez mnogo kompromisa. Bez obzira da li posedujete računar najnovijih komponenti ili već godinama krstarite na nešto vremešnijoj mašini, igra se svojim podešavanjima odlično prilagođava snazi računara, kako bi sve klizilo kao po loju. Nixxs Software je bez sumnje ovde obavio neverovatan posao pri portovanju, kako bi na računarima igra radila stabilno i uglavnom bez tehničkih poteškoća.

No sa tehničke strane, igrače ovde očekuju tehnologije kao što je DirectStorage 1.2, uključujući i GPU dekompresiju. Dok DirectStorage omogućava munjevito brza učitavanja, GPU dekompresija pomaže na zahtevnijim podešavanjima, kako bi se elementi neprimetno strimovali u pozadini bez pada nivoa detalja.

DirectStorage je dizajniran tako da najviše beneficira od brzine najnovijih PCIe NVMe SSD diskova, ali tehnologija je takođe kompatibilna i sa SATA SSD pa čak i tradicionalnim hard diskovima. No u svakom slučaju, preporuka jeste da Ratchet & Clank: Rift Apart pokrenete koristeći SSD.

Brojna grafička podešavanja, uključujući i pojačan “ray tracing” koji značajno unapređuje osvetljenje i refleksije, čine ovaj paket kompletnim. Komešanje svetlosti i senke, oslikava svet koji deluje živo, čineći da svaka eksplozija, svaki rikošet vašeg naoružanja i svaki trenutak skakanja kroz dimenzije, bude pravi melem za oči.

Bacanje senki sada deluje naročito realistično, ali naravno i iziskuje nešto više snage od vaše konfiguracije. A za one među vama kojima ne manjka snažnih komponenti, korišćenje DLSS tehnologije prosto katapultira i brzinu izvođenja ali i grafički prikaz u domen kakav je ranije bilo teško i zamisliti.

Da li sve ovo znači da je PC verzija daleko impresivnije od PlayStation 5 prethodnika, pa time i bolja? Stvarnost je katkad malo kompleksnija od tako jednostavnog odgovora. Ove dve verzije obe predstavljaju izvrsne primere igračke evolucije, gde svaka od njih nudi sebi karakteristično i unikatno iskustvo. PC izdanje bez sumnje pojačava kompletan vizuelni spektakl, dok PlayStation 5 verzija, duboko ukorenjena u arhitekturu konzole, sa sobom ipak nosi dašak osećaja ekskluzivnosti i besprekorne integracije kontrola.

Ratchet & Clank: Rift Apart na računaru nije samo igra – ovo je knjiški primer tehnoloških mogućnosti od kojih zastaje dah. Bez obzira da li ste okoreli fan serijala ili novajlija koji je spreman da zaroni put nepoznatih dimenzija, PC verzija nesumnjivo obećava pustolovinu koja se izdiže iznad prvobitne platforme i prkosi svim očekivanjima.

Srazmernim mešanjem tehničkih inovacija i kreativnog genija, Rift Apart je pravi dokaz harmonične zajednice hardvera i mašte. Nemojte samo da zaigrate ovu igru – kročite kroz prolaz između dimenzija i upustite se u nezaboravno putovanje.

Ratchet & Clank: Rift Apart je dostupan za PC i PlayStation 5

Autor: Pegi Živković

Igru ustupio: PlayStation