Metro-Princ kreće u akciju: Prince of Persia: The Lost Crown recenzija

Došlo je vreme da se opet stavi ruka u persijski ćup sa kolačićima i izvadi nešto slatko. Pod slatko mislimo ponovni pokušaj da se kompletno, iz korena napravi nešto novo od Prince of Persia IP-a, ili bar da se zadrže prava i pokaže kako Ubisoft ipak nije zaboravio na ovaj legendarni naslov.

Ovoga puta ne igrate kao titularni princ od Persije nego kao Sargon, mladi i opasni ratnik iz Immortals grupe. Nakon što ste uspeli da obranite Persijsko carstvo od napada varvara sa istoka tako izdajnik redova persijske vojske kidnapuje princa i odvodi ga do mistične i opasne planine Qaf. Po komandi kraljice vi sa vašom grupom odlazite do ove planine kako biste spasili otetog princa. No nije sve kako je očekivano, ni mesto a ni vreme u kome se nalazi. Kako li se sada pesak vremena okreće.

Pre svega, kada prvi put pogledate bilo koji video pomislićete: ”Ah vidi, vratili su se na originalni 2D režim igre”. Da, i ne. Igra će se kompletno odvijati u side-scrolling 2D formatu bez ikakve dubine, ali ovo neće biti avantura poput prvog Prince of Persia naslova, već apsolutno fenomenalno odrađena metroidvania u svakom smislu i duhu tog žanra. Uvod će vam biti malo čudan i poprilično linearan, ali kako dođete do planine Qaf tako vam se instant prikazuje metroidvania dizajn nivoa od prvog sledećeg koraka.

Po pokretanju igre dobićete opciju da podesite težinu igranja. Pored standardnih, biće opcija i za posebno podešavanje, i ova odluka će dosta uticati na glavne delove gejmpleja kao što su snaga i život protivnika, vreme za blokiranje i izbegavanje i slično. Ovo je veoma bitna odluka pošto je sam sistem borbe ekstremno prelepo odrađen. Da, tu su sve mehanike i sistemi koje ovaj žanr treba da ima, reklo bi se da je taj recept doveden do savršenstva i da bi neko kao Ubisoft bio sposoban da ga isprati bez da uprska nešto (doduše još nisu prikazali DLC i kupovinu skinova, iako deluxe pack donosi neke benefite u igri). No da se vratimo na recept. Imaćete ogromnu mapu prepunu tajnih i sporednih putanja, pregršt skakanja i platformisanja, otključavanje novih sposobnosti i oružja, kao i naravno dupli skok. Igra takođe radi nešto slično soulslike naslovima gde imate mesto koje će služiti kao neka vrsta checkpointa. Imaćete da sakupljate kojekakve poene da biste unapređivali stvari, dokupili dodatni estus (hoću reći healing potion) i ojačali ga. Tu su i amajlije pomoću kojih dobijete bonuse, ili menjate svoje super anime poteze, i slično. Čak ćete u nekim momentima stvarno imati utisak da igrate Prince of Persia igru kada budete prolazili kroz gomile zamki i tempirali svaki skok kako biste ih izbegli.

Ono što stvarno čini igru zadivljujućom jeste njen fluidan sistem borbe. Koliko god ovo otkačeno zvučalo koristićete pretežno samo jedno dugme za običan napad, ali genijalci koji su pravili ovaj naslov su odlučili da ubace sisteme iz borilačkih igara, tako da će u odnosu na to koju direkcionu komandu unesete vaš ”princ” izvesti jedan od pregršt poteza ili iz jednog napada uleteti u drugi tip napada. Trebaće vam vremena da se u ovo uhodate i često će ispasti da sasvim slučajno izvedete jedan napad umesto drugi, ali kada se potrefi i kada krenete da pravite komboe na ekranu će to izgledati kao neki od najboljih akcionih filmova. Za odbranu na raspolaganju imate parry sistem, gde protivnike možete još i kazniti posle blokade, i naravno standardni dodge. Protivnici ne variraju previše od standardnog seta metroidvania zlikovaca, samo naravno imaju novi izgled koji se uklapa u Prince of Persia univerzum.

Što se mape tiče, istakli bismo mogućnost da se obeleži lokacija, ali i da se u samoj igri uslika tačno mesto koje hoćete da zapamtite kako biste znali da se tu nalazi blago koje treba da pokupite kada otključate neku sposobnost. Ovo će drastično ubrzati ponovno pretrčavanje cele mape kada budete tražili mesto da iskoristite taj dupli skok koji ste upravo dobili.

Grafika ima stilizovani cell shaded stil sa malo tamnijim i ispranijim bojama. Ne idemo do nivoa ”samo bež i sivo”, ali je sasvim dovoljno naglašeno da se one svetlije boje finije prikazuju. Iako se radnja igre odvija u planini, imaćete dovoljno raznovrsnih bioma za istraživanje. Najveći deo budžeta je definitivno otišao na vizuelni prikaz i animaciju svih specijalnih poteza i kontra napada. Stvarno ćete pomisliti da je ovo neki anime.

Muzika je divna i na neki novi i moderan način kombinuje tonalitet koji biste očekivali u igri ovakvog tipa. Glasovna gluma je na mestu i svaka čast glumcima koji su uspeli da izgovore sva ta čudna i otkačena imena u igri. Kao lep dodatak, cela igra može da se prebaci na persijske glasovne glumce, koji pretpostavljam govore Farsi jezik.

Iako QA možda zakaže u nekim drugim masovnijim Ubisoft igrama, ovde je pretežno dobro odradio posao i bagova praktično nema. Jedino ćete morati da se naviknete na kontrole i kako se sam glavni lik kreće i skače, pošto u nekim trenucima može doći do neplaniranog kretanja ili nedovoljnog kretanja iako ste zadali potpuno suprotnu komandu.

Igra je toliko dobro napravljena, osmišljena i izvedena da mi je pomalo žao što su na nju morali da nalepe Prince of Persia ime i da naguraju ovaj maštovit setting u vode mistične Persije. Da je ova igra imala bilo kakav drugi naslov u novom IP-u, mislim da bi i te kako bila uspešna. Uprkos tome, The Lost Crown toplo preporučujem svim metroidvania fanovima, iako u životu možda niste zaigrali nijednu Prince of Persia igru.

Prince of Persia: The Lost Crown je dostupan za PC, Nintendo Switch, PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S

Autor: Stefan Mitov Radojičić

Igru ustupio: CD Media