Kirjuov poslednji rodeo: Like a Dragon: Infinite Wealth recenzija

Lele, ja ne mogu da verujem da sam već na devetoj, ali zapravo na jedanaestoj (?) igri ovog serijala, ako računamo i dva međunastavka koje sam usput pokupio. Infinite Wealth je najveća i najskuplja igra ove franšize stare čak dvadeset godina, koja je izrodila jednu od najbolje napisanih krimi priča u video igrama, sa toliko velikom postavom likova i vremenskim rasponom koji pokriva skoro 40 godina razvoja, uspona i padova japanske mafije, tzv. Jakuza. Ne bih želeo da ostavljam spojlere za većinu ovih igara, ali prethodna igra koja je preimenovala serijal u Like a Dragon na zapadu je funkcionisala kao blagi spin-off franšize, uvodeći novog protagonistu koji je očigledno namenjen da zameni Kirjua čija se pustolovina očigledno bliži kraju u ovoj igri, olakšavajući ulazak novih fanova – prethodni LAD nije zahtevao da odigrate čak sedam igara pre njega kako biste skontali šta se uopšte dešava. Infinite Wealth ima blagi skok od par godina u budućnost u odnosu na prethodnika, i nadovezuje se na priču svog glavnog aktera Ičibana Kasuge, zajedno sa Kirjuom kao drugim protagonistom, preplićući njihove priče i postavljajući preuzimanje glavne štafete od strane Kasuge.

Naime, Kasuga završava na Havajima u potrazi za svojom majkom za koju nije ni znao da je živa, međutim iz određenih razloga za njom traga maltene svaka veća mafija na Pacifiku, te se udružuje sa legendarnim jakuzom Kirjuom gde će obojica izvesti svoju priču do određene konkluzije. Da napomenem, iako je inicijalni utisak ovih igara uvek komičan, Infinite Wealth nije izuzetak koji dostavlja poprilično melanholičnu priču o prijateljstvu, vezama, pa i nekim dubljim temama kao što je smisao života, i zaista predstavlja jedan emotivni rolerkoster, pogotovu ako ste igrali celokupni serijal igara. Dijalozi su vrhunski napisani, dok priča teče kao mikstura odličnih krimi filmova režisera kao što su Takaši Mike i Takeši Kitano (koji se i pojavio kao glumac u Y6). Kvalitet svakako nije opao, dok je ovo jedan srceparajući otpozdrav Kazumi Kirjuu koji je definitivno zaslužio penziju nakon što je krasio ovaj serijal u njegovoj srži od samoga početka.

Pak, iako je neretko filmska i dobro napisana priča u srcu svake RGG igre, Infinite Wealth predstavlja i kulminaciju dizajna ovog studija, kreativnosti i generalnog obilja sadržaja kojim igra briljira van glavnog narativa. Tu su klasične mini igre u vidu pikada, golfa, Seginih arkada i klasika iz poslednje decenije prethodnog veka. Međutim to nije sve, jer Ičiban sada može da radi kao dostavljač, u vidu omaža kultnom Crazy Taxiju, izbegava automobile na magistrali, skuplja đubre iz okeana, završava večernju školu, i naravno tu su neizbežne karaoke koje su prava havarija sa svojim suludim spotovima i prezentacijom. Međutim IW ima dve potpuno gigantske sporedne aktivnosti u vidu Suđimon borbi, koje su nadogradnja na skupljanje samih Suđimona. To su faktički suludi protivnici koje ćete sretati tokom vašeg prolaza igre, gde ćete ih u stilu Pokemon trenera prikupljati i postavljati u borbe protiv ostalih trenera u borbama tri na tri. Svaki Suđimon će imati svoje napade, prednosti i mane, te se ovde krije još jedan ceo mini RPG koji se savršeno uklapa u atmosferu igre – tempo glavne priče je takav da vas ona nikada neće forsirati da se fokusirate na nju, ostavljajući prostora za sve sporedne stvari.

Drugi segment jeste menadžment vašeg sopstvenog ostrva, koji je sličan igrama kao što su Stardew Valley i Animal Crossing, gde ćete skoro svaki aspekat reljefa i građevina moći da dekorišete, unapređujete i dovodite meštane koji bi posećivali i živeli na vašem ostrvu. Ovo se takođe može deklarisati kao jedna cela igra unutar već postojeće, te na ove dve ogromne adicije možete potrošiti desetine sati vrlo lako. Uz to, želim da napomenem da sam samo zagrebao vrh ledenog brega, jer igra toliko obiluje sadržajem, pogotovu skrivenim iza maestralno suludih i dobro napisanih sporednih kvestova koji su raštrkani po Honoluluu.

Kad smo već kod Honolulua, ovo je ubedljivo najveće okruženje koje je RGG studio napravio do sada, te je Ičiban dobio i svoj lični Segvej dvotočkaš koji ćete koristiti da putujete ovim ogromnim ostrvskim rajem, uz opciju da budžite i dekorišete i svoje vozilo. Svet je apsolutno velelepan u novom grafičkom endžinu koji je prisutan od LAD: Gaiden igre koja je izašla nedavno, te je ovo ubedljivo vizuelno najlepša igra u serijalu i predstavlja raj za oči. Iako nije na vrhuncu grafičke ”fidelnosti”, osvetljenjem, atmosferom i emocijama se apsolutno nadoknađuje i taj aspekt. Glasovna gluma je standardno vrhunska, makar na japanskom jeziku na kojem sam prelazio igru, dok sam i pri kratkim testovima isprobao i englesku sinhronizaciju koja manjka na japansku skoro uopšte. Muzika je preuzeta iz prethodnih igara sa dodatnim proširenjima i ponovo briljira sa kombinacijom japanskog siti popa uz par numera koje se razlikuju od situacije do situacije i savršeno uklapaju u iste, pogotovu kada govorimo o borbenoj muzici.

Što se tiče gejmpleja, koji je ostao poteznog tipa u duhu prethodne igre, on je rafinisan i nikad bolji i pokazuje da je prelaz sa akcionog aspekta originalnog Jakuza serijala na potezni bio više nego ispravan izbor. U stilu klasičnog JRPG-a svakom karakteru ćete izdavati komande, međutim sada možete i pozicionirati svoje karaktere pre delanja, dajući više slobode prilikom AoE napada i ostavljajući vam opciju da bolje koristite predmete iz svog okruženja, zidove, ili čak druge neprijatelje. Svaki karakter ima svoj posao, to jest klasu, koju možete unapređivati kako se budete levelovali, pa čak i menjati samu klasu ako mislite da bi vam neki hibrid ili druga klasa bolje odgovarali u borbi. Ovih poslova ima stvarno dosta, dok Infinite Wealth proširuje već postojeću listu za još novih poslova kao što su desperado, akciona zvezda i slični. Ovo stvarno otvara prostora za mnogo novih kombinacija i bildova, dok je grajndnovanje za razliku od prethodne igre svedeno na minimum. Pošto je ovoga puta ”kriva težine” znatno bolje izbalansirana, igra nikada neće zahtevati neki sporedan grajnd i farmanje iskustvenih poena od igrača, što je česta boljka JPRG žanra. U ovom smislu, kao i u apsurdno velikom broju različitih neprijatelja koje ćete i skupljati kao suđimone, borba mi nikada nije dosadila, čak ni nakon par desetina sati.

Infinite Wealth je ubedljivo najbolja igra u serijalu, kojoj jedino Yakuza 0 uopšte može da parira na nekim nivoima. Ovo iskustvo zahteva dosta uloženog vremena, minimum 50 časova kako biste uz neki sporedni sadržaj prešli glavni deo Infinite Wealth-a. Treba da napomenem, igra jeste linearna i ponovo je u srži JRPG žanra, što će određenu publiku možda odbiti, kao i to da je RGG imao poprilično neslavnu praksu sa DLC-evima ovog puta gde su sakrili NG+ mod iza DLC-a na PC-u i Xbox-u, što je svakako za svaku kritiku. Uprkos tome, ovo je pravo remek-delo i predstavlja stvarno jednu od najboljih igara ove godine koja dostavlja odličan i intrigantan narativ dok se uspešno fokusira na nešto što su mnoge igre danas zaboravile, a to je potpuna i nevina zabava.

Like a Dragon: Infinite Wealth je dostupan za PC, PS4/5, Xbox One i Xbox Series X/S

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Like a Dragon: Infinite Wealth