PLAY! ; PLAY! Zine

Opčinjenost Bil Gejtsa igrom DOOM

Svi znamo koliko je originalni DOOM iz 1993. godine kultna igra i jedna od najznačajnih igara u istoriji, koja je uz Wolfenstein 3D praktično definisala žanr pucačina iz prvog lica onakav kakav danas znamo.

Malo je međutim poznato da je igra bila toliki hit da je krajem 1995. godine bilo više računara u svetu koji su imali instaliran DOOM na sebi nego tada novu verziju Windowsa, Win 95, koja je trebalo da bude budućnost i novi standard za operativne sisteme. Bil Gejts je bio toliko fasciniran uspehom ove igre da je čak jedno vreme želeo i da kupi  id Software, studio koji stoji iza izrade DOOM-a.

U Majkrosoftu je čak osnovano posebno odeljenje koje je radilo na portu DOOM-a za Windows 95, kako bi se novi operativni sistem promovisao i kao gejming platforma. Rad na tom portu je predvodio niko drugi do čuveni Gejb Njuel (Gabe Newell), tadašnji radnik u Majkrosoftu, a danas vlasnik Valvea i najveće gejming platforme nas svetu, Steama.

Bil Gejts je čak jednu video prezentaciju za Windows 95 radio tako što je sebe ubacio u okruženje DOOM-a (naslovna slika i video ispod), tolika je bila njegova opsednutost igrom. Microsoft Excel 95 je u sebi imao specijalni Easter Egg sa tajnim nivoom koji je imao DOOM elemente.

DOOM je u mnogim kompanijama širom sveta bio zabranjen na poslu iz prostog razloga što su se mladi zaspoleni masovno zanosili njime, partije među zaposlenima su smanjivale produktivnost na poslu, i gušile tada ograničene mrežne resurse kompanija. Ovo je dovelo do toga da se uvode posebna pravila koja su softverskim putem sprečavala instaliranje DOOM-a na računarima zaposlenih.

Zahvaljujći DOOM-u dakle, dobili smo standard za FPS, ljubav Gejba prema video igarama, i potpunu implementaciju i podršku za gejming na Windows sistemima i razvoj DirectX tehnologije, jer je Bil Gejts bio opčinjen igrom DOOM. Zaista, velika legenda istorije video igara.

 

Subscribe na naš YouTube za uvek najnovije video opise!