REVIEW: The Collider 2

The Collider 2 je relativno jednostavna i zabavna igra gde morate da prolazite kroz tunele i za razliku od toga šta stoji u naslovu (collide znači sudariti se) vi u igri zapravo treba da izbegavate strane objekte. Dodatnu pogodnost donosi mogućnost da igru igrate i u virtuelnoj realnosti. The Collider 2 ima minimalnu pozadinsku priču – došli vanzemaljci i sad vi treba da uništite njihove brodove tako što ćete svog lovca provesti kroz njihov brod i usput uništiti šta već treba da se uništi. Ok, priča nije neka, ali kada krenete da igrate shvatite da priča nije nimalo bitna za samu igru.

01_b

U suštini The Collider 2 najviše liči na igre za mobilne uređaje kao što je na primer Subway surfers – letite kroz tunele, izbegavate različite prepreke sve vreme pokušavajući da skupite novčiće i posebne power-upove. Power-up može biti u vidu štita, dodatnog hlađenja, veće količine novčića i slično. Hlađenje je bitno zato što vaši motori imaju boost opciju kojom značajno ubrzavate brod ali se tom prilikom i pregrevaju tako da ako dovoljno dugo držite boost letelica će eksplodirati. S druge strane dozvoljeno je sa standardnim štitom da se samo jednom sudarite s okolinom i tada štit nestane, sledeći put je „mission failed“. Uzimajući u obzir težinu igre to je rečenica koju ćete dosta često slušati u kontaktu s ovim naslovom. Na kraju za novčiće koje skupljate usput možete kupovati razne zgodne stvarčice za svoj brod – bolje hlađenje, bolje štitove, privlačenje novčića, dupliranje iznosa i slično, da kažemo mali RPG element igre.

20160422104610_1

Postoje dva moda igre –standardne misije i survival mode. Survival mode je zapravo beskonačno dug tunel koji se stalno ubrzava pa dokle stignete. S tim da ako dodajete boost u survival modu onda dobijate veći skor koji se beleži u odnosu na druge igrače. Survival mod je malo teži pa zato morate da dostignete bar osmi nivo u standardnim misijama da biste ga uopšte otključali. Standardne misije se dele u nekoliko tipova – scouting gde je samo bitno u određenom periodu proći nivo, sakupljanje stranih artefakata gde se uspešnost meri brojem kugli koje ste skupili i uništavanje nekakvih crvenih kocki pucanjem. Pucanje se pritom automatski aktivira, dovoljno je samo usmeriti brod ka takvom jednom „neprijatelju“. Sve misije su podeljene u sektore u kojima ih ima otprilike po desetak a na kraju sektora se nalazi popularna kraljica, odnosno big boss koga takođe uništavate pucanjem u određene tačke i koji je naravno malo nezgodniji za savladati.

20160422104546_1

Najveći problem u igri predstavljaju kontrole – na mišu je relativno normalno kontrolisati brod, ali ako poželite da koristite gamepad to se pretvara već u poprilično zamornu i lošu avanturu podešavanja osetljivosti koja nikako da dobije pravu meru i najčešće se nivo završava u prvih par sekundi zakucavanjem u zid. Dakle, preporuka je da se u standardnom modu držite isključivo miša. S druge strane grafika u igri nije ništa posebno ali otprilike zadovoljava ono što bi trebalo da bude i nemojte očekivati nikakve specijalne efekte. Jedino što deluje dosta lepo jeste kada uradite boost pa se pojavi veća količina motion blura koji daje baš lep osećaj brzine.

20160422104456_1

Potpuno drugi doživljaj igre je kada krenete da je igrate u VR okruženju (mi smo probali na Oculus Riftu). Prvo, brod kontrolišete pokretima glave. Ovo je začuđujuće dobro rešenje u odnosu na gamepad, pa čak i na miša, ali morate shvatiti da ćete svakome unaokolo izgledati potpuno čudno, da ne kažemo gore, kako mašete i cimate glavom gore-dole, levo-desno. Pritom to ni fizički nije baš prijatno ako igrate neki duži vremenski period – sigurno će vas malo zaboleti vrat.

20160422104603_1

Ono što je još problematičnije jeste što je teško direktno konvertovati igre pravljene za standardni monitor u VR. Pre svega, u The Collider 2 je problem brzina kojom se sve odvija i kojom morate raditi stvari. Ta brzina je ok na monitoru, ali kada se prebacite u VR vrlo lako može da vam postane muka od toga. I dok je pogled u standardnoj igri iz trećeg lica, u VR je naravno iz prvog, ali problem nastaje kada vaš brod krene da puca. Bljeskovi topova izlaze praktično odmah pored vaših očiju i to stvara neverovatne probleme u prilagođavanju vašeg vida situaciji na ekranu. Trebalo je te bljeskove jednostavno izbaciti u VR modu jer je ovako zaista dosta problematično za uživanje u igri.

04_b

The Collider 2 je simpatična igra koja vas može držati neko vreme ukoliko volite brzinu i izbegavanje prepreka. Ipak, dosta stvari je problematično u samoj izvedbi, a pre svega je zamerka na to što nije lepo adaptirana za virtuelnu realnost koju podržava.

Autor: Miloš Hetlerović

The Collider 2

5.5