Prvi utisci

PRVI UTISCI: World of Warships Closed Beta

Svi koji igraju ultra popularni World of Tanks kompanije Wargaming verovatno znaju da su za ovu godinu najavili izlazak njihove treće igre u serijalu pod nazivom World of Warships. Dok se World of Warplanes i nije baš preterano primio kod igrača s obzirom na veliku konkurenciju u oblasti letačkih simulacija, bitke brodova na otvorenom moru su nešto što je poprilično zagolicalo maštu dosta igrača. Igra je 12. marta ušla u fazu zatvorenog beta testiranja, ali ono što je bitnije jeste da je Wargaming skinuo zabranu objavljivanja bilo čega o igri, pa vam sada zapravo predstavljamo ovaj review/preview igre u fazi u kojoj se trenutno nalazi.

USS Independence_01

Moram priznati da kada sam prvi put pročitao da će neko praviti igru baziranu na pomorskim borbama sam bio vrlo skeptičan iz jednog prostog razloga – pa ko će želeti da igra igru gde samo da se okrenete ka protivniku i nanišanite ga treba nekoliko minuta? Naravno, ako se setimo jednog od prvih promotivnih videa za World of tanks on je govorio o tome da ukoliko želite realističnu igru to onda nije igra za vas. I upravo sličan pristup je Wargaming primenio i na World of Warships – iako se igra bazira na istorijski relativno tačnim podacima vezanim za određene brodove ovo nije naslov za one koji očekuju realizam pomorskih bitaka. Ono što je mnogo bitnije za 99% populacije koja ne spada u ovu grupaciju jeste da ovo jeste igra za one koji vole akciju i dobru zabavu!

USS The Sullivans

Čim sam prvi put video pravi gameplay bilo je jasno da je Wargaming napravio naslov koji pre svega teži da bude dinamičan i zabavan za igru. Naravno ne treba očekivati da će se plovila kretati onom brzinom i okretnošću kao što je to slučaj sa tenkovima, ali relativno brz reload za sve topove, uključivanje aviona i dodatnih elemenata kao što su torpeda čine da kada se nađete u žaru bitke apsolutno nećete imati utisak da je tu bilo šta sporo. Za neke situacije naravno treba malo više planiranja i čini se da u ovom slučaju još više zavisite od dobre saradnje sa saigračima, ali to zapravo daje još jednu dodatnu draž ovom naslovu.

Poređenje sa World of tanks u ovom tekstu je potpuno neizbežno, ali to je upravo ono što je Wargaming i hteo da uradi – onome ko je igrao World of tanks neće trebati apsolutno više od par minuta da u potpunosti „provali“ kako funkcioniše luka, istraživanje novih modula i brodova, tehnološka stabla, unapređenje posade i dodaci za brodove. Interfejs je u nekim momentima za nijansu drugačiji, ali sve poznate opcije su tu tako da neko ko je već upućen u Wargaming naslove neće imati nikakvih dilema prilikom prilagođavanja. Sve dok ne stisne „battle“ dugme.

Kako to izgleda kad se nađete u borbi?

USS Independence_02

Prvo što treba imati na umu jeste da brodovi jesu zapravo značajno sporiji i tromiji od tenkova, to je svakome bar jasno. U tom smislu se mnogo više morate oslanjati na građenje pozicije. Takođe treba imati u vidu da mapa, tj oblast u kojoj se odvija borba igra dosta manju ulogu u ovom naslovu – praktično su sve mape manje više slične i sastoje se od otvorenih površina vode i određenog broja ostrva koja možete koristiti za sakrivanje i taktiku. Videćemo još kako se bude dalje razvijala igra kada ljudi krenu ozbiljno da se takmiče, ali za sada deluje da je teren mnogo manji faktor. Druga stvar na koju se takođe treba navići jeste određena doza inercije koja je značajno veća kod plovnih objekata. Dakle zaboravite na to da ćete zaokrenuti brod odmah, da ćete moći da se zaustavite u mestu lako i slično, uvek morate navići na dodatnu inerciju koja prati vaše plovilo.

Zuikaku

Kao i u World of tanks i ovde je za balansiranje klasa brodova korišćen princip „papir, kamen, makaze“, odnosno svaka od klasa ima određene prednosti i mane koje se mogu a i ne moraju ispoljiti u borbi. Trenutno su prisutne dve nacije, Amerikanci i Japanci uz dodatak jedne ruske krstarice kao premium vozila. Japanci raspolažu razaračima, krstaricama i bojnim brodovima, dok su kod Amerikanaca već sada prisutni i nosači aviona a nadamo se da ćemo uskoro iste videti i kod druge nacije. Amerikancima trenutno nedostaju bojni brodovi kao klasa.

USS Yorktown_resize

Razarači su mali, brzi i okretni , naravno samim tim i dosta slabašni, kako po pitanju oklopa i snage, tako i po pitanju vatrene moći iz topova. S druge strane oni su opremljeni torpedima koje mogu lansirati samo s boka, ali svako torpedo pravi duplo više štete od najjačeg pogotka sa bojnog broda. Ipak napad torpedima nije tako lako izvesti, pre svega jer treba prići dosta blizu a s druge strane i zato što torpeda relativno sporo putuju pa ako se lansiraju s veće udaljenosti treba imati sreće da protivnički brod naleti na njih, odnosno da ih ne izbegne. Osim toga razarači imaju mogućnost pravljenja dimne zavese kako bi se sakrili, ali ujedno maskirali i celokupnu vašu flotu. Krstarice su neka srednja varijanta, relativno brze, sa relativno ozbiljnom vatrenom moći, ali se ni po čemu ne ističu preterano. Bojni brodovi su naravno najveći i najsporiji, ali i s najboljim oklopom i velikom vatrenom moći. Ono što je njihov problem jeste i veliko vreme ponovnog punjenja topova, ali se to nadoknađuje ogromnim dometom, tako da skoro pa da možete da pucate preko cele mape. Naravno ako pucate s velike udaljenosti velika je šansa da ne pogodite dobro kuda će se kretati protivnički brod i da potpuno promašite. Bojni brodovi viših nivoa takođe imaju mogućnost i lansiranja izviđačkih aviona koji služe da pronađu protivnika. Na kraju tu su nosači aviona koji su dosta slični artiljeriji u World of tanks i igrajući s njima ćete dosta vremena provesti u modu gde odozgo pratite bitku. Postoje tri tipa aviona koje oni mogu da lansiraju: lovci, bombarderi za obrušavanje i torpedni bombarderi. Lovci služe da napadaju protivničke avione, kako bombardere tako i izviđače, bombarderi za obrušavanje direktno napadaju odgovarajuću metu, dok torpedni bombarderi u jednom prolazu lansiraju celu salvu torpeda u zadatom im pravcu. Avioni u World of Warships se ne kontrolišu baš direktno već je to sistem dosta nalik real time strategijama, dakle treba biti mudar s izdavanjem naređenja, ali i s pozicioniranjem svog nosača jer nije dobro zavući se samo u ćošak mape kao sa artiljerijom u tenkovima zato što bombarderi posle svakog naleta moraju biti vraćeni na nosač da bi napunili naoružanje, ukoliko je nosač mnogo daleko to će umanjiti njihovu efikasnost u borbi. Interesantno je da se mnogo ljudi interesovalo i za uključivanje podmornica ali da je iz Wargaminga stiglo obaveštenje da su to razmatrali ali da nisu mogli adekvatno da ih balansiraju pa je zato isključeno njihovo ubacivanje u ovu igru.

USS North Carolina

Kada će ovo moći da se proba?

Za sada nema preciznog odgovora na ovo pitanje ali ako se vodimo iskustvima iz prethodnih Wargaming izdanja oni će verovatno u skorijem periodu proširivati krug ljudi koji ima pristup igri da bi kasnije prešli u otvorenu beta fazu gde će svi moći da besplatno igraju. Nema preciznog okvira kada će se to dešavati, ali je verovatno da će otvorena faza početi do kraja godine, a do tada svi koji su zainteresovani svakako treba da se prijave za betu na sajtu i da se nadaju da će što pre dobiti pristup.

Autor: Miloš Hetlerović

 

 

Comments
Play!Zine - preko 12 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Play!Zine 2006-2019

To Top