PC

REVIEW: Whispers of a Machine

Ovaj tekst je originalno izašao u majskom 126. broju časopisa Play!Zine, koji možete preuzeti na ovom linku.

Pred nama je veoma interesantna post-apokaliptična sajber noir triler avantura… da, ima dosta načina da se opiše igra. Mali studio, koji je bio zadužen za naslov Kathy Rain, se vraća sa veoma interesantnom misterijom, koja neće samo pokušati da reši seriju ubistava, nego i kroči u onu sivu zonu gde se ne zna šta je veštačka inteligencija, a šta pravi život.

Pratićemo mladu agentkinju centralnog biroa, Veru Englund, poslatu u daleki grad Nordsund, na samom obodu sveta, da razreši ubistvo. Po njenom dolasku je čeka nova žrtva nepoznatog ubice, i na njoj je da putem svog instinkta, i po kog sajber unapređenja, pronađe dokaze i prati trag. Ono što je čeka je mnogo više od podivljalog serijskog ubice i uvešće je u tamne vode gde će morati da se izbori kako sa trenutnim problemima i komplikacijama, tako i sa veoma bitnim događajem iz njene prošlosti.

Za početak, ova igra bi se okarakterisala kao i svaka druga point-and-click avantura. Gejmplej je naizgled prost i od vas traži da se krećete po lokacijama i sakupljate predmete, kombinujete ih, i tako rešavate zagonetke. Ovako je u većini p&c igara, ali ne baš kompletno i ovde. Kao prvo, imaćete prvo pristup triju bazičnih sajber dodataka. Sa jednim ćete skenirati okolinu za otiske prstiju, DNK, ili već neki treći važan trag. Drugim ćete pratiti otkucaje srca i koliko su vaši sagovornici mirni ili uznemireni dok razgovaraju sa vama, i sa istim ih uhvatiti kad lažu. Dok će treći biti prost i davati vam super snagu kad vam za nešto treba. Ostali dodaci će se zapravo otključavati tokom igre i zavisiti od toga kako se ponašate i koje izbore budete pravili.

Osnova ove igre je zapravo sistem u kom vaš glavni lik, Vera, može da se razvija u tri pravca: analitički, asertivan, ili empatički. Tokom igre ćete imati priliku ne samo da ove pravce realizujete tokom razgovora sa drugim likovima i vašim ponašanjem prema njima, već i na način na koji ćete neke od zagonetki rešiti. Samim tim, igra takođe ima više rešenja za pojedine začkoljice na koje ćete naleteti. Možete pokušati da održite balans između tri pravca ili se skoncentrišete samo na jedan. Ali pazite, pošto će to znatno uticati na razvoj lika, spravice koje dobijate da koristite i sam kraj igre. Same zagonetke će od vas poprilično zahtevati da koristite sve sajber spravice koje imate na raspolaganju, a druge koje dobijete kasnije će vam dati nove načine da rešite neke od njih. Sama težina istih može biti razumna, realna i sasvim laka, dok ćete za neke razbijati glavu o zid dok ne shvatite da je rešenje bilo pred vama sve vreme, a samo ste trebali bolje da pogledate stvari koje već imate.

Grafički prikaz je poprilično čudan. Svi likovi su urađeni u veoma detaljnom pixel art stilu, dok je svet u kome se kreću ručno i poprilično realistično nacrtan. Tako da imate osećaj da igrate Monkey Island Remaster sa izgledom likova iz originalne igre. Jedini problem ovde je animacija i kretanje likova koje može biti poprilično kruto.

Igra poseduje dobru listu pesama, koje većim delom prate situacije i lokacije. Zvučni efekti mogu biti preglasni u nekim momentima. Dok je glasovna gluma sasvim solidno odrađena, i iako je igra locirana u severnim predelima Evrope, glumci ne pokušavaju da izvode akcente i taj tip govora na silu.

Čak i za ovakav tip avanturističke igra, ona poseduje previše malo opcija za podešavanje. Drugi, mnogo veći problem, je ogroman nedostatak bilo kakvog hint sistema i vrlo lako se može desiti da se totalno zaglavite, bez ikakve ideje gde dalje da idete i šta konkretno treba da radite.

Igra je obavezna preporuka za sve fanove misterija i pogotovu onih koji stvarno traže dobru mozgalicu, da testiraju svoje znanje i iskustvo. Nije baš najbolji naslov za ljude koji tek ulaze u žanr, ali može biti sasvim dobar izazov i matorim fanovima. U svakom slučaju, za cenu koju developer traži, definitivno se svaki dinar isplati i ovako talentovan tim treba podržati u nadi da ćemo igrati još mnogo novih i još boljih naslova od istog.

AUTOR: Stefan Mitov Radojičić

Igru za potrebe opisa ustupio Raw Fury

Whispers of a Machine